utorak, 15. svibnja 2012.

Poslovno odijevanje


Kaže se da odijelo čini čovjeka. Kako u životu, tako i u poslu. I to je jedan od načina poslovnog komuniciranja. Nadam se da će Vam ova tema biti zanimljiva.


Poslovna komunikacija može se promatrati i aspekta poslovnog odijevanja. Samim time kako se odijevamo, šaljemo poruku o sebi i na određeni način neverbalno komuniciramo. Postoje nepisana pravila kako bi poslovni ljudi trebali biti odjeveni koja sam prikupila na jedno mjesto i evo, dijelim ih s vama. Nadam se da će Vam ovaj post biti zanimljiv i koristan jer će nam to svima jednom trebati. ;)


Svaka profesija, a u novije vrijeme i brojne tvrtke imaju svoj dress code ili „propisano“ odijevanje koje se zahtijeva u svrhu prepoznatljivosti i slike koja se želi odaslati potencijalnim poslovnim partnerima, klijentima i sveukupnoj javnosti. U svakom dress codu uvijek valja biti jasno što se podrazumijeva kao neformalno, što kao svakodnevno, a što kao obavezno odijevanje. Kompanije to propisuju u vidu nošenja određene „uniforme“ ili u vidu preporuke i sugestije za odijevanje. Ako pri zapošljavanju niste dobitli takve smjernice, nemojte se sramiti niti ustručavati pitati starije kolege ili nadređene što je uobičajeno kao kodeks odijevanja u njihovoj, vama novoj poslovnoj sredini. Pomoći će vam i to da se osvrnete oko sebe i pogledate koju vrstu odjeće nose ostali zaposlenici. Praktično je pri odabiru odjeća voditi računa o odgovarajućem konfekcijskom broju, ali najvažnije je ipak da je odjeća čista i održavana. Sve što odijevamo mora biti oprano i izglačano. :)

Tako posebne upute imaju za odijevanje poslovnih žena, kao i muškaraca. Neke su pomalo smiješne, kao na primjer: muške čarape bez obzira na godišnje doba, uvijek trbeaju biti visoke, a isto je tako krajnje neukusno nositi prozirne čarape na radnom mjestu. doduše, ukoliko se netko i pojavi drugačije odjevem od muškaraca , dobro je napomenuti ovakve stvari. :)   Kod žena se ističe to da se u poslovne svrhe ne bi trebalo odijevati u provokativnu i prozirnu odjeću, no u nastavku možete pročitati kompetni bonton poslovnog odijevanja za muškarce i žene.

Garderoba za poslovnog muškarca



Muškarci koji nose odijela posebnu pozornost trebaju obratiti okovratniku i manžetama i tome da se kroz odjeću nikada ne smije nazirati donje rublje. Manžete trebaju provirivati nekoliko centimetara ispod rukava jakne i na njih se ne stavlja sat. Cipele moraju biti čiste, iščetkane i ulaštene, uredno vezanih vezica, nepohabanih peta i uvijek za vrijeme posla na nogama. Muške čarape bez obzira na godišnje doba, uvijek trebaju biti visoke, a isto je tako krajnje neukusno nositi prozirne čarape na radnom mjestu. Osjetljivo mjesto su džepovi na sakoima i na odjelima koji nikada ne smiju biti pretvoreni u spremišta, pretrpani, izvrnuti i obješeni. Košulje koje birate za poslovni događaj neka ne budu prenaglašenog uzorka niti intenzivnih boja. Okovratnik košulje neka bude usklađen sa čvorom kravate koji vežete, veličinom udoban kako biste izbjegli često otpuštanje čvora na kravati i otkopčavanje gornjeg gumba na košulji. Kravata je odjevni dodatak koji najjače ocrtava ukus i osobnost onoga tko je nosi. U današnjem poslovnom svijetu može se odabrati i nenošenje kravate ali i danas dobro odabrana diskretna kravata izraz je dobrog ukusa i poslovnog bontona. Odaberete li kravatu pripazite kako ju vežete. Dužina kravate treba dosezati do kopče remena na hlačama i ne preko. Kravata neka bude jednobojna ili diskretnog uzorka. Tamnosivo odijelo je najbolji odabir svakog poslovnog čovjeka. Ono se nosi u svako doba dana i može biti odjeveno u manje ili više formalnim prigodama. Transformaciju doživljava kombinacijom košulje i kravate koju nosimo uz njega. Poslovna torba imperativ je današnjice zbog stvari i opreme koju svaki poslovni čovjek mora imati pri ruci. Najčešći odabir menadžera su kožnate poslovne torbe crne, bordo ili smeđe boje.

 Garderoba za poslovnu ženu 



Poslovne žene nemaju spasonosno tamnosivo odijelo kojem će pribjeći u svim poslovnim prigodama, one su „izložene“ nešto kompleksnijem kodeksu i većem osobnom odabiru odijevanja za posao i poslovne prigode. No, ipak postoje neke bazične i izvrsne kombinacije koje su prikladne u većem broju poslovnih situacija. Kako se ne treba odijevati. U poslovne svrhe ne odijeva se provokativna i prozirna odjeća. Među osnovne predmete koji sačinjavaju garderobu koja je prigodna za poslovne situacije svakako spadaju osnovni odjevni predmeti.
  • Košulje nježnih tonova preko kojih se odijevaju puloveri ili sakoi ili kostimi u kombinaciji sa suknjom i hlačama.
  • Kostimi klasičnog kroja i boje: tamnoplavi, sivi ili crni sa serijom košulja dobrog kroja i kvalitetnih materijala su „pod moraš“ odijevanje svake poslovne žene koja investira u svoju poslovnu budućnost.
  • Kod odabira suknje vodite računa o kvaliteti tkanine kako vam se suknja nebi gužvala ako duže vrijeme provodite sjedeći. Dužinu suknje prilagodite staturi ali ne nosite ni prekratko niti predugačko.
  • Čarape moraju biti besprijekorne.
  •  S obzirom na narav posla nije na odmet imati i rezervne na poslu.
  • Cipelama određujemo ono što modni stručnjaci nazivaju sveukupnost izgleda. Za dobru žensku cipelu važna je elegancija i odmjerena visina potpetica
  • Torbica poslovne žene treba biti prostrana kako bi u nju mogli stati uz osobne stvari i svi oni predmeti koji su nužni za poslovanje.
  • Nakit koji se nosi u poslovnim prilikama treba biti jednostavan i treba ga biti malo.

Ukoliko Vam ovaj bonton poslovnog odijevanja treanutno ne znači ništa, nadam se da uskoro hoće. Kad se zaposlite, naravno. ;)

Lijep pozdrav!

Višnja :)

4 komentara:

  1. Višnja, ovo je odlično :D uvijek su me zanimala ta pravila odijevanja, a nikad nisam imala prilike naučiti ih, tako da je ovaj post stigao kao naručen :D jedva čekam vidjeti što nam još imaš za reći! keep up the good work :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, Princess. ;)

      Trudit ću se i dalje objavljivati zanimljive članke. :D

      :*

      Izbriši
  2. Jako zanimljiv post, odmah me privukao dio koji se odnosi na garderobu poslovne žene, budući da sam i sama pisala o menadžericama u poslovnom svijetu. Prvi dojam "igra" vrlo važnu ulogu. Svaka čast, samo tako nastavi :))

    OdgovoriIzbriši
  3. I meni je osobno to bilo jako zanimljivo. Prvi dojam je najvažniji, kako bi se reklo.

    Hvala ti! :)

    OdgovoriIzbriši