Poslovna komunikacija
Kako bih mogla definirati poslovnu komunikaciju, blogeri dragi, prvo ću definirati komunikaciju općenito.
Dakle, komunikacija se općenito definira kao proces razmjene informacija ili prenošenje poruka uz pomoć unaprijed dogovrenog sustava sporazumijevanja. Jako je važno naglasiti da je komunikacija dvosmjeran proces kod kojeg je bitno dobiti i povratnu informaciju od osobe s kojom komuniciramo kako bi komunikacija bila uspješna.
Poslovna je komunikacija koja se koristi za prijenos informacija unutar poslovnog svijeta. Ona se koristi za promicanje proizvoda , usluga ili organizacija. Svaki puta kada razgovaramo, pišemo pismo, šaljemo e-mail, objašnjavamo neki poslovni projekt ili telefoniramo - mi komuniciramo. Komunikacija može biti i verlabna i neverbelna, a svaki put kada komuniciramo na profesionalnoj razini, ne predstavljamo samo sebe ponaosob, nego i organizaciju kojoj priradamo i to stalno trebamo imati na umu. Važno je naglasiti kako je komunikacija vitalan dio poslovanja, organizacije i menadžmenta, te je važan čimbenik o organizaciji. Ona može predstavljati granicu između uspjeha i neuspjeha. Susretljivost, točnost, dosljednost i urednost kvalitete su koje doprinose pozitivnom iskustvu, dok neuredan dopis, nepregledna ili, u najgorem slučaju, netočna informacija uvelike utječu na stvaranje negativnog dojma.
Dakle, komunikacija se općenito definira kao proces razmjene informacija ili prenošenje poruka uz pomoć unaprijed dogovrenog sustava sporazumijevanja. Jako je važno naglasiti da je komunikacija dvosmjeran proces kod kojeg je bitno dobiti i povratnu informaciju od osobe s kojom komuniciramo kako bi komunikacija bila uspješna.
Poslovna je komunikacija koja se koristi za prijenos informacija unutar poslovnog svijeta. Ona se koristi za promicanje proizvoda , usluga ili organizacija. Svaki puta kada razgovaramo, pišemo pismo, šaljemo e-mail, objašnjavamo neki poslovni projekt ili telefoniramo - mi komuniciramo. Komunikacija može biti i verlabna i neverbelna, a svaki put kada komuniciramo na profesionalnoj razini, ne predstavljamo samo sebe ponaosob, nego i organizaciju kojoj priradamo i to stalno trebamo imati na umu. Važno je naglasiti kako je komunikacija vitalan dio poslovanja, organizacije i menadžmenta, te je važan čimbenik o organizaciji. Ona može predstavljati granicu između uspjeha i neuspjeha. Susretljivost, točnost, dosljednost i urednost kvalitete su koje doprinose pozitivnom iskustvu, dok neuredan dopis, nepregledna ili, u najgorem slučaju, netočna informacija uvelike utječu na stvaranje negativnog dojma.
Poslovnu komunikaciju označavaju dvije važne funkcije, a to su: osobna i međusobna funkcija. Osobna se funkcija odnosi na osobni stil komunikacije, pripadnost društvenim glupama, te stavove prema samom činu komunikacije ili sadržaju poruke. Međusobna funkcija podrazumijeva odnose između sudionika u precesu komunikacije, društvene uloge, stavove, zajedničko znanje i interakcijske mogućnosti koje nudi sam čin komunikacije. Još je važno naglasiti da se poslovna komunikacija realizira unutar i izvan organizacije. Kao što i pretpostavljate, unutar organizacije komunikacija je proces u kojem sudjeluju svi djelatnici organizacije i svrha, te komunikacija u povodu relaizacije plana. Komunikacija izvan organizacije je pak proces u kojem sudjeluju samo neki djelatnici organizacije koji komuniciraju s vanjskim okruženjem, tj. s poslovnim partnerima, potrošačima i širom društvenom zajednicom.
Bit cijele poslovne komunikacije može se sažeti u jednostavnoj premisi: komunikacija je cjelina. Ona je sastavljena od verbalne i neverbalne komunikacije. Omjer verbalne i neverbalne komunikacije je 20-25% verbalne i 75-80% neverbalne komunikacije. Međuljudska komunikacija predstavlja nedjeljivu cjelinu tih dvaju komponenti. Što bi to praktično značilo? To bi značilo daa je ono što govorimo i ono što činimo dok govorimo jedinstvena cjelina i da jedino cjelovitom slikom možemo doći do razumijevanja i ispravnog tumačenja sugovornika. Učinkovit je onaj komunikator koji uspije premijeti najveću količinu informacija sugorovniku na načim koji će biti najbolje shvaćen. Za takvu je komunikacjiju, osim znanja i sigurnosti u sebe, potrebna i vještina.
Dragi blogeri, u ovom je postu bilo važno upoznati se s nekim osnovnim pojmovima koji se tiču poslovnog komuniciranja. Nakon što smo to uspješno obavili, u sljedećim postovima možete očekivati zanimljive postove koji su vezani za poslovno komuniciranje. Ovaj ću završit ću rečenicom koja nas može potaknuti na razmišljanje o nama samima, a ona glasi:
Bit cijele poslovne komunikacije može se sažeti u jednostavnoj premisi: komunikacija je cjelina. Ona je sastavljena od verbalne i neverbalne komunikacije. Omjer verbalne i neverbalne komunikacije je 20-25% verbalne i 75-80% neverbalne komunikacije. Međuljudska komunikacija predstavlja nedjeljivu cjelinu tih dvaju komponenti. Što bi to praktično značilo? To bi značilo daa je ono što govorimo i ono što činimo dok govorimo jedinstvena cjelina i da jedino cjelovitom slikom možemo doći do razumijevanja i ispravnog tumačenja sugovornika. Učinkovit je onaj komunikator koji uspije premijeti najveću količinu informacija sugorovniku na načim koji će biti najbolje shvaćen. Za takvu je komunikacjiju, osim znanja i sigurnosti u sebe, potrebna i vještina.
Dragi blogeri, u ovom je postu bilo važno upoznati se s nekim osnovnim pojmovima koji se tiču poslovnog komuniciranja. Nakon što smo to uspješno obavili, u sljedećim postovima možete očekivati zanimljive postove koji su vezani za poslovno komuniciranje. Ovaj ću završit ću rečenicom koja nas može potaknuti na razmišljanje o nama samima, a ona glasi:
Kultura svakog poslovnog komuniciranja, prije svega je dio odgoja i kulture svake osobe.
Do čitanja! :)
Višnja
Jako zanimljivo i nadasve poucno. Veselim se novom postu i nastavku razumijevanja poslovne komunikacije.
OdgovoriIzbrišiHvala puno, novi post vrlo skoro. :)
Izbriši